Tento krátky text je umiestnený na obale produktu, Miska-skladačka „Máme v srdci drevo“, ktorý reprezentuje víziu, identitu a hodnoty Drevárskej fakulty TUZVO pre 21. storočie. Dizajnová miska „Máme v srdci drevo“ aj jej anglický ekvivalent „We love wood“ v sebe nesie odkaz, ktorý je jedinečný na viacerých úrovniach. Jej autormi sú doc. Ing. Zuzana Tončíková, ArtD. a Ing. Miroslav Chovan ArtD. z Katedry dizajnu nábytku a interiéru Drevárskej fakulty TUZVO.
Cieľom bolo vytvoriť autentický produkt, ktorý bude navrhnutý aj vyrobený priamo Drevárskou fakultou TUZVO. Produkt, ktorý bude vo svojej jednoduchosti nápaditý, hravý, originálny a zároveň tradičný. Cieľom autorov bolo, aby sa ho človek rád dotýkal, aby mohol užívateľ v nejakej forme s predmetom komunikovať. Základ dizajnu v zloženej podobe tvorí geometricky čistý jednoduchý hranol z masívneho dreva, ktorý je pozdĺžne dva krát delený po osi v preddefinovanej krivke, čo umožňuje bezodpadové trojrozmerné natvarovanie výsledných štyroch dielcov. Dielce je možné k sebe ukladať rôznym spôsobom, pričom vždy vznikne iný organický objekt, misa alebo výtvarná inštalácia.
Dizajn misky je nositeľom viacerých odkazov pre Drevársku fakultu ako inštitúciu. Hlavolam, ktorý treba zložiť predstavuje metaforu na akademické prostredie, tvorivosť a výskum. Edukačná a lokálna rovina komunikuje drevo a vzťah Drevárskej fakulty a univerzity k tomuto materiálu v jeho rôznych podobách, formách a úpravách z hľadiska tradície, remesla, dizajnu, ekológie, konštrukcie a udržateľnosti. V ďalšej rovine oboznamuje užívateľa o rôznych lokálnych drevinách a nepôsobí vtieravo. Odkaz na Drevársku fakultu TUZVO je použitý len v náznaku a umožňuje tak miske vyznieť ako jedinečný drevený umelecký artefakt. Organickosť v tvarovaní predstavuje metaforický odkaz na tvary a vzory, ktoré sa vyskytujú v prírode.
Parafrázované z článku:
Autentický reklamný predmet „Made in TUZVO“ - Drevmag.com
PhDr. Anton Mrník, Drevársky Magazín